idrottsexperten.blogg.se

En blogg om all idrott ifrån den lokala i Blekinge till den stora världen.

Mörker

Publicerad 2013-11-04 19:46:59 i Allmänt,

Har idag funderat lite kring hur framtiden ser ut för den lokala fotbollen här i Blekinge. Den ser inte ljus ut alls kan man säga. Antalet utövare sjunker egentligen hela tiden, varför gör det de? Minskat antal barn som föds är en förklaring, och konkurrens ifrån allt annat en annan.
 
Men jag tror vi behöver tänka i nya banor också och att spela divisionsspel på ungdomssidan som var ett förslag på blekinge fotobllsförbunds redskaps möte tror jag på. Sen så måste vi försöka få in en mer lättsam hållning till fotbollen i flera lag tror jag. Jag kan bara se till att en del division 4 lag tränar fyra gånger i veckan på vintern vilket är på tok för mycket. Framförallt med tanke på att utvecklingen inte direkt går åt att vi blir mer tekniska utan bara mer vältränade. 
 
Sen så måste vi mera se på varför det skiljer så mycket mellan spelarantalet på vår gentemot höst. Dessutom så kan man se att det har blivit populärt att spela inomhus, varför har det blivit så? Jag tror det är för att där vet man att man har chansen att spela inför relativt mycket publik gentemot vad man är van vid. 
 
Vi måste göra hela sporten mer attraktiv helt enkelt. Det gäller även sättet vi spelar på, jag tror faktiskt att fler uppskattar passningskickliga lag än brunkarlag. Jag tycket inte nödvändigtvis att det är så men jag inser även att folk är inte lika nördiga som jag.
 
Nu till något jag ser framemot imorgon, nämligen Champions Leauge matchen Juventus - Real Madrid. Jag är en juventino och ser självklart fram emot matchen med tillförsikt faktiskt då jag ändå tycker laget börjat se starkare och starkare ut. Och slutligen så ska jag rekommendera detta vackra klippet, hoppas på en favorit i repris. http://www.youtube.com/watch?v=oWY5rXQslt8
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela